Om Mrs. Madison’s

Mrs. Madison´s har fått sitt namn efter gatan Madison Avenue i New York

Det var där de stora annonsbyråerna låg under branschens uppsving på 1960-talet, och den brukar därför ses som en metafor för hela reklambranschen. Det var också där som kvinnor för första gången kunde få en chans att göra en yrkesmässig karriär, framför allt som copywriters.

Mrs. Madison´s ambition är att  leverera texter som fungerar

I dagens informationstäta samhälle innebär det framför allt att texten ska bli läst. Det blir den inte om den inte fångar uppmärksamheten, appellerar till målgruppen eller är anpassad till publiceringsmediet.

Innehåll utan copywriting är slöseri med innehåll

”If you’re writing great stuff that people would love to read, but you’re not finding the traffic you want, the problem probably lies in ineffective copywriting” (Copyblogger.com)

Många är de företag som satsar enorma pengar på själva publiceringsmediet t.ex. företagets hemsida, men som i sluttampen missar den sista och faktiskt — viktigaste pusselbiten. Copyn!

Mrs. Madison´s ägs och drivs av Ulrika Kihlblom som har mångårig erfarenhet av marknadsföring, kommunikation och textbearbetning.

De små små orden är svåra ord
Och de hårda orden är enkla ord
Kent ur låten Chans

Lämna ett svar